Czy banki doceniają wiernych klientów

Czy banki doceniają wiernych klientów

Banki kierując swoją reklamę do jak najszerszego grona osób, zazwyczaj starają się pozyskać dla swoich produktów nowe osoby, to do nich kierowana jest w większości oferta kredytowa, jeśli chodzi o kampanie prowadzone w środkach masowego przekazu, jak telewizja, prasa czy Internet. Oferty dla posiadanych już klientów kierowane są do nich raczej indywidualnie, na przykład proponuje się tym klientom uzyskanie linii kredytowej, wydanie kolejnej karty kredytowej czy zwiększenie limitu na posiadanych już kartach, ewentualnie skorzystanie z kolejnego kredytu, którym można spłacić poprzedni, jeśli nie został jeszcze w pełni rozliczony. Powstaje czasem pytanie, czy banki doceniają swoich wiernych przez lata klientów, czy oferują im produkty bankowe lepsze niż tym w pewnym sensie obcym. Na to pytanie można odpowiedzieć w ten sposób: i tak, i nie. Często bowiem nowi klienci banku otrzymują produkt bardziej korzystny dla nich, niż już starzy klienci banku – widać to szczególnie w dziedzinie otwierania kont bankowych, gdzie nowi klienci otrzymują różne bonusy oraz korzystne warunki finansowe takich kont, lepsze niż klienci mające już kąta w danym banku od lat. Dzieje się tak, ponieważ bankowcy uważają, że klienci przyzwyczajają się do danego banku i są mu wierni niezależnie od okoliczności, nie lubią zmian w tym zakresie, podając dany numer posiadanego konta do wielu instytucji i nie chcąc zmieniać takiego stanu rzeczy.