Cechy wiarygodnego klienta dla banku

Cechy wiarygodnego klienta dla banku

Każdy bank stara się udzielać jak największej ilości różnego rodzaju kredytów, bowiem jest to dla banku najlepszy zarobek, stanowiący różnice pomiędzy kosztem danego kredytu a depozytem bankowym, a więc oprocentowaniem wypłacanym swoim klientom, którzy trzymają pieniądze w banku na dany procent. Jednak udzielanie kredytów jest przecież zajęciem równie popłatnym co i niebezpiecznym, bowiem w sytuacji niespłacenia kredytu przez klienta bank ponosi ewidentną stratę, nie odzyskuje swoich pieniędzy, nie mówiąc już o spodziewanym zarobku, natomiast możliwości egzekucji danego długu nie zawsze są skuteczne. Dlatego tez przed udzieleniem każdego kredytu banki dokładnie sprawdzają klientów, nie tylko pod katem tego, gdzie obecnie są zatrudnieni i jakie osiągają dochody, ale przede wszystkim pod katem ich dotychczasowej historii kredytowej, a więc – ile zaciągali kredytów, w jakiej wysokości, czy spłacali terminowo raty kredytów i ile obecnie mają jeszcze zobowiązań do spłacenia. Jeśli okaże się, że dany klient posiada niespłacone kredyty, że jest problem z wyegzekwowaniem poszczególnych rat, to nawet zaświadczenia o świetnych obecnie zarobkach danego klienta nie spowodują, że bank mu zaufa i przyzna kredyt. Najbardziej wiarygodny klient dla banku to tak, który ma z jednej strony bogata historie kredytowa, z drugiej zaś wszystkie zobowiązania są przez niego wzorowo wypełniane.